۱۳۹۴ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

مافین ماست و عسل




دوستان عزیزم ، این مافین خیلی خوشمزه و سادست و بافت نرم و خوبی داره و در دسته ی شیرینی های سالم قرار می گیره .

این مافین کم چربه و از آرد کامل توش استفاده شده و برای شیرین کردنش از عسل استفاده شده .


مواد لازم :

آرد کامل گندم ( آرد سنگک ) 1 و ¼ پیمانه
آرد معمولی 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
دارچین 2 قاشق چایخوری
جوز هندی ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
وانیل 1 پینچ
عسل ¼ پیمانه
شکر قهوه ای ¼ پیمانه 
کره ¼ پیمانه آب شده (55 گرم) یا روغن مایع
ماست 1و ½ پیمانه
کشمش 1 پیمانه


روش تهیه :



12 قالب مافین رو کپسول کاغدی بذارید و کپسول ها رو چرب کنید .
 آرد ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ،نمک ، دارچین ، جوز هندی رو با هم مخلوط کنید و کنار بذارید . در کاسه ی دیگه ای عسل ، تخم مرغ ، شکر قهوه ای و وانیل رو با هم بزنید


و بعد کره ی آب شده رو اضافه کنید و هم بزنید


 و بعد ماست رو اضافه کنید و بزنید تا مخلوط یکدستی به دست بیاد .


بعد مخلوط آرد و کشمش رو با هم بهش اضافه کنید و هم بزنید تا همه قسمت های آرد مرطوب بشه و به شکل خمیر در بیاد .


این خمیر سفت هستش . خمیر رو با قاشق درون کپسول ها بریزید 


و در طبقه ی وسط فر 200 درجه ی سانتی گراد از قبل گرم شده  برای 15 تا 20 دقیقه  بپزید که وقتی بهش دست می زنید محکم شده باشه و خلال دندون از داخلش تتمیز بیرون بیاد .

یکی از مافین ها همون طوری داغ داغ خورده شد !
بعد از این که از فر در اردید 5 دقیقه با قالب روی تور سیمی بذارید و بعد از قالب در بیارید و روی تور سیمی بذارید تا کمی خنک بشه و سرو کنید .

*** می تونید به جای جوز هندی از زنجبیل استفاده کنید ، خیلی ترکیب خوشمزه ای با دارچین می شه یا حتی هل یا میخک این سلیقه ی خودتونه . ولی من عطر و طعم جوز هندی رو دوست دارم ، به امتحانش می ارزه . بد نیست گاهی یه طعم جدید رو امتحان کنید !

نوش جان / ارغوان 


۴ نظر:

  1. عجب مافینی شده ارغوان جون
    نوش جونتون باشه , حسابی با یک چایی دبش میچسبه ^_^
    عکسهات هم خیلی زیبا شدن :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون گیلدا جون ، جاتون خالی عزیزم <3
      چشماتون قشنگ می بینه :-*

      حذف
  2. چقدر خوشمزه وای من عشق مافین و کاپ کیکم
    ارد سنگک ندارم ..برای ماه رمضون میخواستم نونوایی ها ندادن بهم..نمی دونم چرا نوبرشو اوردن
    نمی دونم لوازم قنادی ها دارن یا نه
    باید بپرسم ...هر جا گیرم اومد بخرم انبار کنم :)))
    عاشق عکس دومی شدم عالیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون شادی جون <3 جاتون خالی عزیزم . منم خیلی مافین و کاپ کیک دوست دارم .
      خیلی مسخرست که آرد نمی دند ، می ترسند برید خودتون نون درست کنید و خود کفا بشید و دیگه نرید نون سنگگ 2 هزار تومنی بخرید !
      من به نظرم میومد که اون لوازم قنادی فروشی تو تجریش داشت حالا نمی دونم واقعا درست یادم مونه یا اصلا جای دیگه هم دارند .
      منم عکس دومی رو از همه بیشتر دوست دارم :-)

      حذف