۱۳۹۳ شهریور ۲۷, پنجشنبه

شیرینی با شکلات های رنگی ( M&M cookies )


دوستان عزیزم ،این شیرینی علاوه بر این که ظاهر قشنگی داره ، خوشمزه ترین کوکی هستش که تا به حال خوردم و واقعا خیلی بهم مزه داد ، امیدوارم شما هم درست کنید و مثل من در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید .
بافت این شیرینی کلوچه مانند نیست و دندان گیره ، البته به تردی و خشکی بیسکویت هم نیست و گرم و سردش هر کدوم لطف خودش رو داره ،وقتی که گرمه نرم و شکلات ها حالت مذاب دارند و سردش ترد تره و ام اند ام ها زیز دندون میاد و حس بسیار خوبی داره . این هم شیرینی هست که بهتون توصیه می کنم حتما امتحانش کنید ،پشیمونی نداره !





مواد لازم برای 16 عدد شیرینی : 

آرد 2 و ½ پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو در صورت تمایل 2 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
کره ¾ پیمانه یا 170 گرم در دمای محیط
وانیل 1 قاشق چایخوری (اگه از وانیل خالص کریستالی استفاده می کنید ¼ قاشق چایخوری)
شکر ½ پیمانه (بهتره که از شکر دانه ریز استفاده کنید )
ام اند ام ( یا اسمارتیز یا هر محصول دیگه ای که دوست دارید و دردسترستون هستش
) 1 پیمانه
چیپس شکلات ¼ پیمانه
مقداری هم ام اند ام برای روی شیرینی ها

روش  تهیه : 

آرد و بیکینگ پودر و کاکئو (در صورت تمایل ) رو با هم مخلوط کرده ،الک کنید و کنار بزارید .
شکر و کره رو با همزن برقی بزنید تا کرمی بشه ، بعد تخم مرغ ها و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشه ، هم زن برقی رو کنار گداشنه و مخلوط آرد رو در چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه و بعد چیپس شکلات رو اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد ام اند ام رو اضافه کنید و مخلوط کنید.




 از خمیر گلوله هایی جدا کنید و پهن کنید ( به اندازه ی 6 سانت ) و در سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بزارید و 4 تا ام اند ام روش بزارید و کمی فشار بدید


 و در طبقه ی وسط فر 180 درجه ی سانتی گراد از قبل گرم شده به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که زیر شیرینی ها کاملا طلایی بشه قرار بدید و بعد شعله ی بالای فر رو روشن کنید (شعله ی پایین رو خاموش کنید که زیرش نسوزه !) تا از بالا هم بپزه ، اگه بزارید زیرش کاملا طلایی بشه لازم نیست مدت زیادی شعله ی بالا رو روشن کنید فکر می کنم 2 دقیقه کافی باشه ،البته من 5 دقیقه گذاشتم که زیاد بود و باعث شد که ام اند ام های روی شیرینی ها ترک بخوره .بعد از این که از فر در آوردید تا 10 دقیقه از روی سینی بر ندارید تا کمی خنک بشه و خودش رو ببنده . بعد می تونید به تور سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک بشه.



***اگه دوست دارید تمام کوکی ها کاکائویی باشه از 2 قاشق غذا خوری کاکائو استفاده کنید ، من مقدار مواد رو نصف کردم و برای نصفش از 1 قاشق غذاخوری کاکائو استفاده کردم . این بستگی به ذائقه ی شما و علاقتون به کاکائو داره ، به نظر من سفیدش هم کاملا می تونه دوست داران شکلات رو راضی کنه و این که ام اند ام خودش رو بهتر روش نشون می ده.

*** می تونید از ام اند ام یا اسمارتیز یا هر محصول دیگه ای که دوست دارید و دردسترستون هستش استفاده کنید ،برند ایرانیش هم موجوده که فکر می کنم برای کارخونه ی قافلانکوه باشه.

*** میتونید شیرینی ها تون رو کوچکتر درست کنید تا تعداد بیشتری بهتون بده ولی حواستون باشه که زمان پخت هم کم می شه . باید چک کنید .


نوش جان / ارغوان


۶ نظر:

  1. به به m&m cookies خیلی بچه ها خوششون میاد
    ممنون عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم <3 همین طوره بچه ها خیلی دوست دارند و البته بزرگتر
      عید که تهران بودم اینو اونجا هم درست کردم و با این که ما اصلا تو خانوادمون بچه ی کوچیک نداریم ،در عرض سه سوت همه خورده شد

      حذف
  2. من هم مثل شادی جون معتقدم که مناسب تولد خیلی میتونه باشه , من عاشق m&m هستم ^_^
    دستت درد نکنه خیلی رنگا رنگ و زیبا شده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون گیلدا جون <3
      بله ،خیلی برای تولد بچه ها خوبه ،هم رنگارنگ و شاده و هم واقعا خوشمزست . منم خیلی ام ان ام دوست دارم .جاتون خالی عزیزم

      حذف
  3. بهبه دستت طلا جون میده واسه جشن تولد بچهها , بچهها خیلی اسمارتیز دوست دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این یکی از خوشمزه ترین کوکی هایی هستش که تا به حال خوردم ،واقعا برای تولد بچه ها خیلی مناسبه . من برای عید که تهران رفته بودم بسیار مورد استقبال تمام فامیل قرار گرفت که البته هیچ کدومشون هم بچه نبودند !

      حذف