۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

خورش باقلا سبز



دوستان این خورش خیلی خوشمزست و اگه باقالا دوست دارید حتما امتحانش کنید .من درست کردن  این خورش رو از دوست عزیزم رزیتا جون (وبلاگ آشپزی برای صنم بانو ) یاد گرفتم که جا داره ازشون تشکر کنم .

مواد لازم :

پیاز خرد شده 1 عدد درشت
گوشت یا مرغ  400 گرم (معمولا این خورشت رو با گوشت درست می کنند ولی من با سینه ی مرغ درست کردم و خیلی هم خوب بود )
شوید خرد شده 4 قاشق غذا خوری (می تونید از شوید خشک هم استفاده کنبد )
باقلا ی سبز پوست گرفته 400 گرم
نمک و فلفل و زرد چوبه و روغن به مقدار دلخواه
زعفران دم کرده مقداری در صورت دلخواه

طرز تهیه :

مقداری روغن در قابلمه بریزید و پیاز رو تفت بدید و بهش مقداری زردچوبه بزنید و سینه ی مرغ تکه ی شده رو بهش اضافه کنید و کمی با هم تفت بدید و نمک و فلفل اضافه کنید و بعد مقداری آب روش بریزید تا حدی که روش رو بگیره و بزارید تا بپزه و بعد شوید رو اضافه کنید و بزارید کمی بپزه و در آخر هم باقلا رو اضافه کنید و بزارید کمی با هم بپزه . باقالای فیریز شده زود می پزه و تغییر رنگ میده پس این خورشت رو زیاد نپزید . در صورت تمایل مقداری  هم زعفران دم کرده اضافه کنید  و نمک و فلفل خورشت رو اندازه کنید و از روی حرارت برداشته و با برنج سرو کنید .



برای درست کردن ته دیگ هم در قابلمه تفلون روغن و زعفران ریختم و نون های قالب زده شده رو توش چیدم و روش برنج ریختم و با دست کمی فشار دادم و بعد ار پخت برش گردوندم .
نوش جان / ارغوان


۱۲ نظر:

  1. من عاشق باقالی هستم . واقعا خوشمزه است .خدایا شکرت که باقالی رو آفریدی .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منم خیلی باقالی دوست دارم مصی جان ،واقعا خوشمزست . یه خورشت عربی جدید با ماست و باقالی دیدم می خوام به زودی امتحانش کنم .

      حذف
  2. خیلی عالیه ارغوان جون .دستت درد نکنه عزیزم. ولی حیف که نمی تونیم باقالی بخوریم متاسفانه بخاطر پسرم و حسرت به دل مونديم 😄

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون عاطفه جون <3 ، خواهش می کنم . واقعا خیلی سخته که پسرتون حساسیت داره به باقالی و شما نمی تونید بخورید . ناراحت می شه اگه شما بخورید و اون یه غذای دیگه بخوره ؟

      حذف
  3. سلام ارغوان عزیزم , خیلی دوست دارم و جا داره که یک تبریک جانانه اینجا به عرضت برسونم عزیزم خیلی خوشحالم که کارهای زیباتو در زمینه آشپزی و شیرینی پزی در این صفحه زیبا و پر بار به نمایش میزاری عزیزم , برات آرزوی موفقیت روز افزون دارم , خواهرت نیلوفر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام نیلوفر جانم ، خیلی ممنون نیلوفر جانم <3 منم خیلی شما رو دوست دارم و امیدوارم همیشه سالم و شاد و موفق باشید

      حذف
  4. کلا عاشق باقالی هستم عالی, ممنون <3 <3 <3 niloofar

    پاسخحذف
  5. دیروز باقالای تازه خریدم احتمالا فردا با گوشت درستش کنم ...دستت درد نکنه خانمی ولی شاید گوشت رو با پیاز و شوید کمی تفت بدم
    راستی نظر یکی از دوستان رو خوندم در مورد حساسیت پسرشون...ارغوان جون اونایی که فاویسم (حساسیت به باقلا) دارن کلا فصل باقالی که میشه حتی بوش بهشون برسه و باقلا توی خونه هم باشه براشون خطرناکه..توی گیلان که خیلی شایع هست و خیلی ها متاسفانه دچارش هستن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگه درست کردی نوش جونت باشه ، با گوشت هم خوبه . زیاد لازم نیست شوید رو تفت بدی چون عطر و عطمش کم می شه . من نمی دونستیم حساسیت به باقالا اینقدر شدیده که بوش هم حالشون رو بد می کنه ،خیلی ممنون از توضیحت عزیزم .

      حذف