۱۳۹۳ بهمن ۲۰, دوشنبه

اسکن توت فرنگی ولنتاینی !


دوستان عزیزم ، این اسکن خیلی مناسب ولنتاین هستش و خوشمزست و درست کردنش آسونه .

امیدوارم که درست کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید و همیشه قلبتون سرشار از عشق باشه .
قبلا یه مدل دیگه اسکن گذاشته بودم که دستورش رو اینجا می تونید ببینید و توضیحاتی رو که در مورد اسکن داده بودم رو مطالعه کنید . 


مواد لازم برای 12 عدد

آرد 1و ½ پیمانه
نشاسته ی ذرت 4 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 2 و ½ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
شکر 5 قاشق غذا خوری
کره ی سرد 85 گرم به مکعب های کوچک خرد شده
خامه ½ پیمانه
ماست ¼ پیمانه سرپر
وانیل خالص ¼ قاشق چایخوری
توت فرنگی 3 عدد خرد شده
توت فرنگی درشت 6 عدد نصف شده و یک مثلث از وسطش در آورده شده


روش تهیه :



قالب های مافین رو چرب کرده ، فر رو روی 200 درجه ی سانتی گراد روشن کنید .
آرد ، بیکینگ پودر ، نمک ، نشاسته ی ذرت رو مخلوط کرده و الک کنید و شکر رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید . کره ی سرد رو با نوک انگشتانتون به  خرد مخلوط آرد بدید تا به صورت شن مانند دربیاد .


حالا ماست و خامه و وانیل رو با هم مخلوط کنید . در وسط مخلوط آرد و کره یه گودال ایجاد کنید و مخلوط ماست رو داخلش بریزید 


و با کارد غذا خوری یا چپ استیک مخلوط کنید . منظور اینه که به آرامی  و کم مخلوط کنید در حدی که رطوبت به خورد آرد بره .


¼ قالب مافیین رو با خمیر پر کنید و بعد توت فرنگی خرد شده رو روش بریزید و دوباره از بقیه ی خمیر روی توت فرنگی ها بزارید تا اونا رو بپوشونه .







 بعد روی هر عدد یک نصف توت فرنگی قرار بدید و توت فرنگی رو فشار بدید .


قالب رو در طبقه ی وسط به مدت 20 دقیقه قرار بدید تا اسکن ها طلایی بشه . 


از فر در بیارید و برای 5 دقیقه روی تور سیمی قرار بدید و بعد از قالب در بیارید و روی تور سیمی بزارید تا خنک بشه .



*** اسکن ها کم شیرین هستند و می تونید با خامه ی شرین شده ی زده شده سروش کنید ، در این اسکن نمی شه از ایسیگ ساده ی پودر شکر و شیر استفاده کرد ،چون توت فرنگی آب می ندازه ولی می تونید برای تزئیینش از شکلات آب شده استفاده کنید ولی اون طوری شکل قلب ها مشخص نمی شه . من برای روی توت فرنگی ها  بعد از خنک شدن از Apricot glaze استفاده کردم که براق بشه و چروک نشه. 


نوش جان / ارغوان



۸ نظر:

  1. وای خدای من چقدر عکسهاش خوشگل و زیبا شده
    چقدر دوست داشتنی هستن ادم دلش نمیاد بخوره <3
    ولنتاینت هم پیشاپیش مبارک عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون شادی جونم چشمات قشنگ می بینه <3
      می شه گفت که تقریبا دیگه چیزی ازش باقی نمونه
      ولنتاین شما هم مبارک باشه عزیزم <3

      حذف
  2. عالییییییییییییییییه.
    من درست کردم خوشمزه شد.
    به وبسایت ما هم سر بزنید. مطالب آشپزیش هر روز بروز میشه.
    روزی 5 تا آشپزی میذاره که تو گوگل جست و جو کنید پیدا نمیکنید عینشو. مطالب امروزشو میذارم:
    توت فرنگی های شکلاتی
    اسموتی با شیر بادام
    پنکیک با بلوبری
    کوکی های صورتی
    خوراک نودل با تن ماهی
    صبحانه با موز و انگور
    حتما سر بزنید. این نظر رو تایید کنید و به کسایی که میخوان آشپزی بین الملل رو یاد بگیرن کمک کنید.
    http://www.nikoo.com/food

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام خانم بیتا

      فکر نمی کنم که درستش کرده باشید .لازم نیست برای تبلیغ کردن سایتتون بیاد بگید که چیزی رو درست کردید ! وبلاگ من کامنتاش تائید دار نیست !

      حذف
  3. حدس میزنم که خوشمزه شده باشه
    یکبار کیک با توتفرنگی دسرت کردم و خیلی خوشمزه و خوش عطر شده بود
    و این مافنها کاملا مناسب این ایام شدن , دستت درد نکنه
    ارغوان جون عکسهات بنظرم تغییر کرده هم رنگشون هم فرمشون , خیلی زیباتر شده
    این واتر مارکت هم خیلی خیلی ایده خوبی هست , باید من هم پیدا کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون .خوشمزه بود ، طعم کره کاملا محسوس و البته کم شیرین ، جاتون خالی گیلدا جون <3
      در مورد عکس ها چشماتون قشنگ می بینه ، این جدید ترین کارمه ، خب شاید عکاسیم کمی بهتر شده ، به خصوص در مورد عکس های عمودی که معمولا نمی گرفتم ولی فکر می کنم چون بعد از مدت ها احساس کردم که دستم به کاری می ره و حسش رو دارم و حالم بهتره ، دیزاین عکس ها خوب شده و این که ننوشتن روی عکس و بدقواره نکردنش هم بسیار موثره . من با استفاده از یه سایت این واترمارک ها رو روی عکس انداختم که البته باید عکس ها رو آپلود و دانلود کنی که کار وقت گیریه و البته به زبان فارسی هم نمی تونی چیزی بنویسی ولی اگه نرم افزارش رو پیدا کنید ،خیلی خوبه

      حذف
  4. دستت درد نکنه عزیزم ، چه ایده ی خوبی برای ولنتاین ، چقدر رنگش چشم نواز و عشقولانه شده ، حتما که خیلی خوشمزه هم بوده ، نوش جونتون و روز عشق بر تو مبارک عزیزدلم :*

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم <3 چشماتون قشنگ می بینه . جاتون خالی بود عزیزم
      روز عشق برای شما هم مبارک باشه <3

      حذف