۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

شیرینی کاکائویی با مغز کره ی بادام زمینی


دوستان عزیزم ، ترکیب کاکائو و کره ی بادام زمینی بسیار عالی و خوشمزست ، اگه از دوستداران کره ی بادام زمینی هستید حتما این شیرینی رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید .

درست کردن این شیرینی کمی وقت گیره ولی از نظر من ارزشش رو داره چون واقعا خوشمزست ، بافت این شیرینی خشک و بیسکویت مانند نیست ، البته به اندازه ی کلوچه هم نرم نیست و با اون مغز داخلش خیلی خواستنیه . این شیرینی یه جورایی آدم رو سورپرایز می کنه چون افراد انتظار اون مغز کره ی بادوم زمینی داخلش رو ندارند . 


مواد لازم 

برای خمیر :

آرد 1و ½ پیمانه
 جوش شیرین ½ قاشق چایخوری یا بیکینگ پودر 1 و ¼ قاشق چایخوری
نمک  1 پینچ   
کاکائو ½ پیمانه
دارچین ¼ قاشق چایخوری
شکر سفید ½ پیمانه ( من 1/3 پیمانه ریختم )
شکر قهوه ای ½ پیمانه ( من 1/3 پیمانه ریختم  )
کره 100 گرم
تخم مرغ درشت 1 عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
کره ی بادام زمینی کرمی  ¼ پیمانه



برای مغز داخل :

¾ پیمانه کره ی بادام زمینی کرمی
¾ پیمانه سرخالی پودر قند
وانیل نوک کارد


برای تزئین :

مقداری شکر

*** من از این مقدار مواد 24 عدد کوکی داشتم .
*** من از مقدار شکر دستور کم کردم چون دوست ندارم زیادی شیرین باشه و به نظرم با این اندازه ای که من ریختم کاملا خوب بود .

روش تهیه :

اول از همه بهتره که مغز داخل شیرینی ها رو درست کنید . کره ی بادام زمینی و پودر قند و وانیل رو با هم زن برقی بزنید تا یکدست بشه و در فریزر بزارید تا سرد بشه و خودش رو ببنده .


این کار کمک می کنه که راحت تر بتونید مغز رو داخل خمیر قرار بدید . می تونید مخلوط رو به صورت 24 قسمت روس سینی بزارید و بعد توی فریز بزارید این طوری زودتر سرد می شه و این که مشخصه چه مقدار داخل هر شیرینی باید بره  و آخرش اضافه نمیاد ، مقدار مغز داخل هر شیرینی نسبتا زیاده. من چون نمی دونستم چند تا کوکی خواهم داشت همین طوری 16 قسمت گذاشتم ولی کار شما راحته چون من همه ی تجربم رو در اختیارتون قرار می دم .


آرد ،بیکینگ پودر ، نمک و کاکائو و دارچین  رو با هم مخلوط کنید و الک کنید و کنار بذارید .
شکر ها رو با کره  با هم زن برقی بزنید تا سبک و پفکی بشه ،


بعد کره ی بادام زمینی رو اضافه کنید و مخلوط کنید


و بعد تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه ،


بعد مخلوط آرد رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر بدست بیاد .


خمیر این شیرینی قبل از پخت حالت خشک داره و این برای این شیرینی طبیعی هستش ولی بعد از پخت اصلا خشک نیست و خرد نمی شه . این خشک بودن باعث ایجاد همون ترک های روی شیرینی می شه ، البته خشک بودن خمیر کمی گذاشتن مغز داخل خمیر رو سخت می کنه ،
*** بنابر این پیشنهاد من اینه که 2 قاشق غذا خوری ماست به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید یا  از اون ساده تر  این که مخلوط آرد رو کم کم به مخلوط  تخم مرغ اضافه کنید و وقتی دیگه خمیر به دست نچسبید ادامه ندید ولی من این کار رو نکردم چون حواسم پرت شد ولی تجربم رو به شما می گم تا به مشکلی برنخورید .
 توی سینی فر کاغذ روغنی بندازید و  فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید .
از خمیر گلوله هایی به اندازه ی گردو جدا کنید که 24 عدد می شه .


اگه خواستید می تونید گلوله هاتون رو کوچکتر بگیرید و تعداد بیشتری شیرینی داشته باشید . مغز داخل رو از فریز در بیارید .
گلوله رو در دستتون پهن کنید و از مغز داخلش بذارید


و ببنید و دوباره گلولش کنید و در شکر بغلتونید و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید بذارید و بعد با پشت قاشق کمی فشارش بدید تا پهن بشه تقریبا به ضخامت 1.3 سانت  و بین شیرینی ها هم حدودا 4 سانت فاصله بدید .


وقتی روی شیرینی ها فشار می دید مقداری ترک می خوری ولی نگران نباشید کره ی بادام زمینی از داخلش بیرون نمیاد .
به مدت 10 دقیقه بپزید و بعد که از فر در آوردید چند دقیقه صبر کنید و بعد روی تور سیمی قرار بدبد تا کاملا خنک بشه .


نوش جان / ارغوان



۶ نظر:

  1. شیرینیهای مغزدار رو خیلی دوست دارم ، دستت واقعا درد نکنه ، بادوم زمینی هم دوست دارم ، ترکیبش با شکلات چه شود ، خسته نباشی عزیزم و نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم ، جاتون خالی :-*
      منم خیلی شیرینی مغز دار دوست دارم <3 هی می خوام اون شیرینی با مغز نارگیل رو که شما دستورش رو گذاشته بودید درست کنم ولی نوبتش نمی شه :-(
      ترکیب کاکائو با کره ی بادوم زمینی و نارگیل هر دوشون عالی هستند و من خیلی دوست دارم

      حذف
  2. باید اعتراف کنم که عاشق شکلات و کیک و کوکی و شکلاتی هستم
    و همینجور عاشق کوکی های که به این صورت ترک میخوره
    یا بهتر بگم ی جور تابو شکنی در پخت شیرینی ها که همش انتظار داریم صاف و چهار گوش در بیاد
    واسه همین هم شیرینی ترک یا اسکار ..... از شیرینی های محبوب منه
    حس میکنم که باید طعم لذیذ و خوبی داشته باشه ^_^
    دستت درد نکنه عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون گیلدا جون ، جاتتون حسابی خالی <3
      منم خیلی از ظاهر ترک خوردش خوشم اومد ، البته مزش هم واقعا عالی بود

      حذف
  3. فقط وقتی معتاد شکلات و عاشق کره بادوم زمینی باشی میفهمی این شیرینی یعنی چی وااااییییی من میخوااااااااااام

    پاسخحذف