۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

ماگ کیک شکلاتی مرطوب در ماکروویو



دوستان عزیزم ، این ماگ کیک خیلی خوشمزه و آسونه .

خیلی برای روزایی که حوصله ندارید و دلتون یه کیک شکلاتی غنی و مرطوب می خواد مناسبه . در عرض کمتر از 3 دقیقه یک کیک عالی خواهید داشت  که در ماکروویو درست می شه. این کیک تخم مرغ هم نداره و برای افرادی که بنا به رژیم غذایی خاص نمی خواند از تخم مرغ استفاده کنند هم مناسبه.


مواد لازم

آرد ¼ پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شکر 2-3 قاشق غذا خوری ( بسته به ذائقه ی خودتون ، اگه کم شیرین دوست دارید 2 تا بریزید )
بیکینگ پودر ¼ قاشق چایخوری
نمک 1 پینچ
وانیل 1 پینچ
روغن 2 قاشق غذاخوری
شیر 1/4 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری
نوتلا یا هر شکلات صبحانه ی فندقی دیگه 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

در کاسه ی کوچکی مواد خشک رو با هم مخلوط کنید و بعد روغن و شیر رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر روان و یکدستی بدست بیاد .


 خمیر رو در ماگ یا فنجون مورد نظرتون بریزید 


 و نوتلا رو به آرومی درست در وسطش بزارید و اصلا فشارش ندید خودش کمی فرو می ره و در حین پخت که کیک بالا میاد اون پایین می ره .


ماگ رو به مدت 1 دقیقه و 20 ثانیه با قدرت 100 درصد در ماکروویو قرار بدید . بعد از این که از ماکروویو در آوردید و کمی خنک شد ، نوش جان کنید .



*** فنجان یا ماگ یا لیوانی استفاده می کنید باید حداقل به اندازه ی یک پیمانه ی استاندارد گنجایش داشته باشه و قاعدتا مقاوم به حرارت باشه و بشه در ماکروویو گذاشت .

*** برای دفعه اول می تونید یک تکه دستمال کاغذی آشپزخانه در ماکروویو قرار بدید و بعد ماگ رو روش بذارید که اگه سر ریز کرد روی اون بریزه .

*** زمان آماده شدن کیک در ماکروویو های مختلف متفاوت می تونه باشه . ماکروویو من 900 وات هستش که با قدرت 100 در صد به مدت 1 دقیقه و 20 ثانیه درست شد .

**** برای چک کردن کیک مثل هر کیک دیگه ای خلال دندون وارد کنید ولی نه از وسط که نوتلا ریختید و بلکه از قسمت کناری کیک و نباید چیزی بهش بچسبه یا خیس بیاد بیرون اگه این طور بود 10 ثانیه دیگه بذارید تا بپزه .

*** میتونید به جای شکلات صبحانه از کره ی بادام زمینی هم استفاده کنید که در این صورت حتما از 3 قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید . و خیلی بدیهی که اصلا می تونید بدون نوتلا یا کره ی بادوم زمینی و به صورت ساده درستش کنید !

*** اگه دوست ندارید کیکتون کاکائویی باشه می تونید کاکائو رو حذف کنید و به جاش 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه تر بریزید و یه کیک وانیلی داشته باشید .



نوش جان / ارغوان 

۲ نظر:

  1. کیک خیلی جالبی شده ارغوان جون , من تا به حال با مکرووله هیچ شیرینی نپختم
    البته ۲ بار مرغ گذاشتم ببینم چجوری میشه
    اسم این کیک هم خیلی بهش میاد :v

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون گیلدا جون <3
      شما ماشالا چون خیلی زرنگ و با حوصله هستید از این کارای تنبلانه که در سه سوت حاضر می شه انجام نمی دید

      حذف