۱۳۹۴ بهمن ۲۳, جمعه

کیک قرمز مخملی مرمری


دوستان عزیزم این کیک خیلی خوشمزست و با این رنگ و شکل برای روز سپندارمذگان یا ولنتاین بسیار مناسبه .

هر چند برای کادو دادن به کسی که دوست دارید و گفتن دوستت دارم احتیاج به هیچ روز خاصی نیست . یادمون نره که همیشه خیلی زود دیر می شه .


مواد لازم

برای کیک :

روغن مایع ½ پیمانه
شکر ½ پیمانه سر پر
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
نمک 1 پینچ
بیکینگ پودر 1/8 قاشق چایخوری
*کاکائو 1 -2  قاشق غذا خوری
رنگ قرمز ژلی 1 قاشق غذا خوری
سرکه سفید 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
آرد ¾ پیمانه
گردوی خرد شده ¼ پیمانه

برای لایه ی پنیری :

پنیر خامه ای 230 گرم 
شکر1/4 پیمان
تخم مرغ 1 عدد
وانیل خالص 1/8 قاشق چایخوری 

*برای این دستور هرچی کاکائو نامرغوب تر باشه و رنگ روشن تری داشته باشه مناسب تره چون رنگ روشن تری ایجاد می کنه . من از 2 قاشق  غذا خوری کاکائوی مرغوب استفاده کردم که می بینید رنگ زرشکی بدست اومده . اگه دوست دارید روشن تر باشه رنگ از کاکائوی کمتری استفاده کنید




روش تهیه

قالب رو کاغذ روغنی بندازید
من از قالب 23*35 استفاده کردم ، شما می تونید از قالب کوچکتر هم استفاده کنید و اگه ارتفاع کاتر تا ته کیک نمی رسه با چاقو از کناره ی داخلیش تا ته برید و ببرید ، این طوری قلب هایی با ارتفاع بیشتر بدست میارید والبته تعدا کمتر. اگه اصلا دوست ندارید به شکل قلب برش بزنید و همین طوربا چاقو مربع می خواید ببرید می تونید از قالب 20 *20 استفاده کنید .
روغن مایع ، شکر، وانیل ،  کاکائو ،نمک ، بیکینگ پودر، رنگ و سرکه رو دونه دونه و پشت سر هم مخلوط کنید و هر بار با هم زن دستی هم بزنید .


 تخم مرغ ها رو در کاسه ی کوچکی کمی بزنید و بعد به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه . بعد آرد رو اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاد . از خمیر به اندازه ی ¼ پیمانه ی سرخالی بردارید و کنار بذارید و بعد گردو خرد شده رو به بقیه خمیر اضافه کنید و مخلوط کنید .

من به اون مقدار 1/4 پیمانه یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کردم فکر کردم اگه رقیق تر باشه بهتر می شه ولی اشتباه کردم شما این کار رو نکنید !
خمیر رو در قالب بریزید و صاف کنید ، سعی کنید به صورت یکدست پخشش کنید تا ارتفاع یکسان داشته باشید .


پنیر و شکر وتخم مرغ و وانیل رو با هم زن برقی بزنید تا مخلوط و یکدست بشه . مایه ی پنیررو روی خمیر کیک بریزید و به آرامی پخشش کنید تا همه ی سطح رو به صورت یکدست بگیره .


 حالا با قاشق از خمیر کیک که کنار گذاشتید روی لایه ی پنیری بریزید به صورتی که خطوطی روش ایجاد کنه
رقیق کردن خمیر کیک باعث شد که زیاد پخش بشه و بیشتر روی لایه ی پنیر رو بگیره
بعد با خلال دندون یا نوک چاقو حرکات دورانی انجام بدید تا طرح هایی روش ایجاد بشه و به صورت مرمری در بیاد .


 قالب رو برای 20 – 30 دقیقه در طبقه ی وسط فر از قبل گرم شده بذارید تا خلال دندون از داخلش تمیز در بیاد . بعد از این که از فر در آوردید برای 10 دقیقه با قالب روی تور سیمی قرار بدید و بعد از قالب در آورده و روی تور سیمی قرار بدید تا کاملا خنک بشه و بعد قالب بزنید .


 من با این سایز که می بینید 10 تا قلب داشتم و 2 تا قلب هم با قالب کوچکتر و تکه هایی که دیگه قابل قالب زدن نبودند که البته مقداریش هم در حین کار خورده شده و در عکس نیست !
این کیک رو در ظرف در بسته در یخچال قرار بدید و طوری بذارید که روی هم نباشند .


نوش جان / ارغوان




۵ نظر:

  1. به به مثل همیشه عالی ارغوان جون , نوش جونتون باشه

    پاسخحذف
  2. سلام.من تازه سایت شما رو پیدا کردم. از گشت و گذار توش خسته نمیشم.خیلی کارهاتون عالیه.

    پاسخحذف
  3. سلام. دیگه پست نمیذاری؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیز که اسمتون رو نمی دونم ، متاسفانه انگیزم رو برای این کار از دست دادم ولی چندین کار قدیمی دارم که هنوز حوصله نکردم بذارمشون ولی کم کم می ذارم

      حذف