۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

چیز کیک با توت فرنگی و طعم نارگیل



دوستان این چیز کیک بسیار خوشمزست و درست کردنش بسیار ساده هستش و احتیاج به فر و یا ژلاتین نداره .من خودم معمولا چیز کیک هایی که تو فر می رند رو بیشتر از چیز کیک های یخچالی دوست دارم ولی این واقعا خوشمزست بهتون توصیه می کنم حتما امتحانش کنید .




مواد لازم :

200 گرم بیسکویت نارگیلی خرد شده  (بیسکویت با طعم نارگیل )
25 گرم پودر نارگیل
85 گرم کره
405 گرم شیر عسلی لایت(کم چرب ) یا همون  یک قوطی (من از نصف قوطی استفاده کردم چون کم شیرین دوست دارم ،فکر می کنم تا 2/3 هم جا داره و اگه از پنیر ماسکارپونه استفاده نشه می تونید از شیر عسلی معمولی استفاده کنید  )
پنیر ماسکارپونه 500 گرم (ولی می تونید از هر پنیر خامه ای دیگه ای استفاده کنید که به نظر من بهتر هم هست،چون ماسکارپونه خیلی چربه و کمی نمک هم برای دسر لازمه  ولی بهتره پنیر خیلی شل نباشه )
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
نمک نوک کارد در صورت استفاده از پنیر ماسکارپونه که نمک نداره
آب دو عدد لیمو ترش سبز بزرگ
450 گرم توت فرنگی
2 قاشق غذا خوری مارمالاد توت فرنگی

طرز تهیه : 

اول بیسکویت ها رو خرد کنید ،من ریختمش داخل دستگاه غذا ساز.بعد نارگیل رو به پودر بیسکویت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط بشند .کره رو آب کنید و به بیسکویت و پودر نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط بشند،مخلوط  رو کف قالب کمربندی 20 سانتی که کفش کاغد روغنی گذاشتید بریزید (من از قالب 18 سانتی استفاده کردم برای همین ارتفاع کیکم بیشتره ) و صاف کنید وبا ته قاشق فشارش بدید تا سفت بشه و توی یخچال بذارید که کره خودش رو ببنده و بیسکویت به هم بچسبه.نصف توت فرنگی ها رو خورد کنید و نصف دیگر رو برای تزئین کنار بذارید . بعد پنیر رو با شیر عسلی بزنید ، وانیل  رو هم بهش اضافه کنید و بعد آب لیمو ترش رو اضافه کنید و مخلوط کنید و می بینید که غلظت پیدا می کنه .قالب رو از یخچال در بیارید و نصف مخلوط پنیر رو روی بیسکوییت بریزید و صاف کنید بعد دوقاشق مارمالاد توت فرنگی رو با توت فرنگی خرد شده مخلوط کنید و روی پنیر بریزید و بعد باقی مانده ی مخلوط پنیر رو  روش بریزید و صاف کنید و حداقل 4-6 ساعت در یخچال قرار بدید .و قبل از سرو توت فرنگی های باقی مونده رو نصف کنید و روی چیز کیک قرار بدید .
نوش جان /ارغوان







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر