۱۳۹۳ مرداد ۲۰, دوشنبه

بیسکویت ایتالیایی با گردو و طعم نسکافه




دوستان عزیز، این بیسکویت ها از محبوبترین شیرینی ها برای منه و واقعا برای عصرانه بهم مزه می ده  و از مزیش اینه که کم چرب و ترده و مدت ماندگاری طولانی داره .

 با تغییراتی  در مواد این بیسکویت  می تونید بیسکویت  های بسیار متنوعی هم ایجاد کنید، می تونید از انواع ،مغز ها ،میوه های خشک ،چیپس شکلات و اسانس های مختلف توی این بیسکویت استفاده کنید . من امروز براتون بسکاتی با گردو و طعم قهوه رو می ذارم.
این بیسکویت های خوشمزه در زبان ایتالیایی biscotti   ( بیسکوتی به تلفظ ایتالیایی ) نامیده می شند که به معنای دوبار پخته شده هستش و گزینه ی بسیار مناسبی برای قهوه یا چای عصرانه هستند .


مواد لازم :
شکر ¾ پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
وانیل خالص ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع ¼ پیمانه
نسکافه 1 قاشق غذا خوری
آرد 1 و ¾ پیمانه
بیکینگ پودر  1 قاشق چایخوری
نمک نوک کارد
گردو درشت خرد شده 1 تا 1 و ½ پیمانه ( من 1 پیمانه استفاده کردم ولی اگه شما دوست دارید پر گردو تر باشه می تونید تا ½ پیمانه دیگه هم بهش اضافه کنید )



روش تهیه :

*** دوستان عزیز عکس های مراحل کار مربوط به این بیسکاتی نیست و مربوط به بیسکاتی دیگه ای هستش که من با تغییر در همین دستور درست کردم ،ولی برای این که شما متوجه روند کار بشید اینجا براتون می ذارم و بعدا دستور اون یکی رو هم براتون می ذارم .

فر رو روی 175 درجه ی سانتی گراد روشن کنید .
آرد و بیکینگ پودر و نمک رو مخلوط  کرده ،الک کنید و کنار بزارید .
شکر و روغن و تخم مرغ رو با هم زن برقی خوب با هم مخلوط کنید و بعد نسکافه و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه و بعد مخلوط  آرد رو به تدریج در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط بشه و بعد گردو رو اضافه کنید و مخلوط کنید .
دستانتون رو خیس کنید و خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم کنید .دوستان این خمیر خیلی چسبناکه و باید برای کار کردن باهاش دستتون رو خیس کنید که به دستتون نچسبه .
خمیر رو به شکل مستطیل به طول 30  وعرض 5 سانت روی سینی پهن کنید .



خیلی مهمه که سعی کنید عرض مستطیل در تمام طولش تقریبا یکسان بمونه که برش های هم اندازه ای داشته باشید .( خیس کردن دستتون فراموش نشه !)
سینی رو در طبقه ی وسط فر به مدت 25 تا 30 دقیقه بزارید تا خشک بشه و کمی  روش تغییر رنگ بده . لازم نیست روش خیلی تغییر رنگ بده و حواستون باشه که زیرش نسوزه ،همین که روش خشک بشه و کمی تغییر رنگ بده و زیرش طلایی بشه کافیه چون یه بار دیگه می خوایم تو فر بزاریم .



بعد از این که از فر در آوردید 15 دقیقه صبر کنید تا خنک بشه و بعد روی تخته و با استفاده از چاقوی دنداده دار برش بزنیدش .



 برش ها رو به صورت اریب و به فاصله ی دو سانت بزنید .



 برش ها رو دوباره به سینی فر برگردونید  از روی داخلیش که برشته نشده و برای 12  دقیقه در فر بزارید تا خشک بشند ، در وسط زمان بیسکویت ها رو از اون رو کنید تا هر دو رو کاملا خشک بشه .

*** اگه دوست ندارید که خیلی خشک باشه می تونید برای بار دوم در فر نزارید باز هم خیلی عالی و خوشمزست .

 بعد از این که از فر در آوردید می تونید یک سرش رو در شکلات آب شده ی سفید یا قهوه ای فرو کنید و اگه دوست داشتید با شکلات رنگ مخالف و کمی گردو خرد شده تزیین کنید.
نوش جان / ارغوان






۱۹ نظر:

  1. خیلی از این خوشم اومده دستت درد نکنه عزیزم عالی بود این عکس آخری رو خیلی دوست دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون شادی جون ، خواهش می کنم عزیزم <3
      واقعا خیلی برای عصرونه مزه می ده فمن خیلی دوست دارم ،جات خالی عزیزم

      حذف
  2. سلام ارغوان جون من به تازگی اینجا رو پیدا کردم خیلی اتفاقی ولی از دستوراتی که میزاری خیلی خوشم اومده چیز اولی رو هم که میخوام تستش کنم همون کیک کنجدی هستش چرا این وبلاگ به این خوبی فیلتره؟ من همیشه باید با فلتر شکن بیام
    در مورد این بیسکوییت نسکافه رو همین طوری بریزم تو مواد منظورم اینه که تو آب حلش نکنم یا پودرش نکنم ؟
    بعد این بیسگوییت شما چرا دوباره بعد از 15 دقیقه میره توفر؟یعنی درصورت اول بافتش ترده ولی اگه دوباره بره تو فر کاملا" بافتش خشک میشه؟"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام فهیمه جان ،متاسفانه همه ی وبلاگ های روی بلاگ اسپات بدون هیچ دلیل و ارتباطی با محتواشون فیلتر هستند .
      امیدوارم عزیزم از دستورات استفاده کنی و لذت ببری از همین الان نوش جونتون <3
      من نسکافه رو همین طوری ریختم و وقتی با همزن برقی با مواد دیگه می زنیم خودش کاملا مخلوط می شه . وقتی برای بار اول تو فر می ره زیر و روش برشته و ترد می شه ولی داخلش ترد نیست و وقتی برای بار دوم می زاری کاملا خشک و ترد می شه

      حذف
  3. اره این بیسکویتها خیلی لذیذ هستن , به خصوص اگه بخواهد تو خونه تهیه شه
    ولی من نمیدونم چرا تنبلیم میاد اینو درست کنم :( همش به دفه بعد موکول میکنم
    شاید واسه اینه که ٢ بار پخته میشه , که اون هم با گفته ١ بار شما مشکل حل شده :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره گیلدا جون ،خیلی لذیذ هستند و من زیاد درست می کنم و خیلی دوست دارم . شما می تونید همون یه بار رو بزارید که سطحش ترد می شه ولی داخلش نرمه .من همیشه وقتی میوه ی خشک داخلش می ریزم یه بار می زارم چون میوه های خشک اگه دوبار حرارت ببینند خیلی آب از دست می دند و به دندون می چسبند .

      حذف
  4. پاسخ‌ها
    1. ما خیلی این بیسکویت رو دوست داریم و من انواع مختلفش رو درست می کنم فواقعا خوشمزست

      حذف
  5. از این مقدار مواد، چن تا بیسکوئیت یا چقدر بیسکوئیت بدست میاد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تقریبا 22 تا 24 تا بستگی به ضخامت برشتون داره

      حذف
  6. خیلی خوب بود من امروز درس.. کردم مرسییییییییییی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم عزیزم ،نوش جونتون باشه <3 خوشحالم که خوشتون اومده . اگه عکسی ازش گرفتید و دوست داشتید می تونید تو فیسبوک برام بفرستید تا در آلبوم هنر همراهان عزیز قرارش بدم .ممنون که به یادم بودید

      حذف
  7. اوه عزیزم همشو خوردیم چون عجله داشتم وخواستم سریع یه اسنک درست کنم تا پسرم واسه مدرسه ببره عکس نگرفتم اما به زودی میخوام دوباره درست کنم حتما عکسش رو میذارم برات من هرروز به فیس بوکتون سر میزنم بیسکوییتام دقیقا شکل بیسکوییتای شما دراومد خوشحال شدم گفتما حتما دقیق انجامش دادم دیگه. مرسی از مطالب خوبتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم عزیزم ، خوشحالم که راضی بودید .
      عکس مهم نیست ، همین که دوست داشتید کافیه <3

      حذف
  8. ارغوان جون دستت درد نکنه منم انواع مختلف این بیسکوئیت را درست میکنم حداقل با خوردنش عذاب وجدان نمیگیری خوبیش اینه که در ظرف دربسته تا مدتها تازه و ترد میمونه مرسی عزیزم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم مهناز جون ، خیلی ممنون عزیزم <3
      منم انواع مختلفش رو امتحان کردم چون همون طور که گفتید بدون عذاب وجدان می تونم بخورمشون و تا مدت ها می شه نگه داشت . بافت سفتش با قهوه خیلی بهم مزه می ده .

      حذف
  9. دستت درد نکنه عزیزم با این همه تلاش برای زحماتت واقعا عالی ارغوان جان ,کوکی ها جز دسته بیسگویت های دلچسب و لذیذی برای بچه ها ست, کمتر کسی پیدا میشه که کوکی دوست نداشته باشه , ممنونم از رسپی بسیار عالی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم .خیلی ممنون نیلوفر جانم ، من خودم این بیسکاتی ها رو خیلی با قهوه و چای دوست دارم و این از محبوب ترین ها برای منه . جاتون خالی عزیز دلم

      حذف
  10. سلام ارغوان جان من امروز این رو بعد تقریبا 10 سال دارم درست میکنم الان تو فره یادمه خیلی دوستش داشتم

    پاسخحذف