۱۳۹۳ خرداد ۱, پنجشنبه

کیک نسکافه





دوستان این کیک خیلی خوشمزه و خوش عطر و کم چربه و بافت خوبی داره و هر کسی که خورده و یا درست کرده راضی بوده ،بهتون توصیه می کنم حتما امتحانش کنید .


مواد لازم :

شکر 1 پیمانه
زرده ی تخم مرغ 4 عدد
روغن مایع 3/4 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
نسکافه 2 قاشق غذا خوری
آب گرم 1/4 پیمانه
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1 پینچ
سفیده تخم مرغ 4 عدد زده شده به طوری که از ظرف نریزد
***مقادیر اندازه گیری شده با پیمانه ها و قاشق های  اندازی گیری استاندارد شیرینی پزی هستند .

طرز تهیه :

زرده و سفیده ی تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید ،تخم مرغ ها حتما باید به دمای محیط رسیده باشند، دقت کنید که از زرده  وارد  سفیده نشه چون سفیده پف نمی کنه.
آرد و بیکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و الک کنید و کنار بزارید .
با استفاده از همزن اول سفیده ی تخم مرغ رو بزنید تا سفت بشه و از ظرف نریزه ،پرره های هم زن نباید چرب باشه وگرنه سفیده پف نمی کنه ،بنابر این برای این که مجبور نشید پرره های هم زن رو  وسط کار بشورید اول سفیده ها رو هم بزنید .
بعد در ظرف دیگه ای شکر ،زرده ی تخم مرغ ،روغن مایع و وانیل رو  با هم زن هم بزنید و نسکافه رو در آب گرم حل کنید و به آن اضافه کنید و هم بزنید .هم زن رو کنار گذاشته و با قاشق متناوبا از مخلوط آرد و سفیده  ی تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید و هم بزنید ،به طوری که آخرین مقدار باقی مانده سفیده ی تخم مرغ باشه .بعد خمیر کیک رو در قالب لوف( قالب مسنطیل شکل کیک صبحانه ) کاغذ روغنی انداخته شده یا چرب و آرد پاشی شده ی 25-30 سانتی بریزید و روش رو مقداری بادام پرک بریزید و در  طبقه ی وسط فر از قبل گرم شده به درجه 180 درجه ی سانتی گراد به مدت 45 تا 55 دقیقه یا تا وقتی که خلال دندون از توش تمیز بیرون بیاد قرار بدید .

نوش جان / ارغوان 





۶ نظر:

  1. تبریک به گل دختر زیبا با این وبلاگ قشنگش ، امیدوارم موفق باشی که میدونم میشی ، خیلی کارهات تمیز و خوشگلن عزیزم :*

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم <3 ، شما همیشه به من لطف دارید . من خیلی چیز ها از شما یاد گرفتم و شما یکی از مشوقان من برای این کار بودید ،دوستتون دارم و خوشحالم که دوستی به خوبی شما دارم .

      حذف
  2. منم تازگی این کیک رو درست کردم ارغوان جون البته کمی متفاوت در دستور ولی فکرشم نمیکردم که این کیک انقدر خوشمزه باشه .نوش جونت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون باشه مصی جان .من طعم نسکافه تو کیک رو دوست دارم ،خوشمزه می شه . از این کیک راضی بودم خیلی بافت خوبی داشت و خوشمزه بود .

      حذف
  3. سلام این 4 عدد سفیده که اول گفتین سفیده ی 4 زرده هست یا جداست یعنی 8 سفیده استفاده میکنیم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیز ، سفیده ی همون تخم مرغ ها . یعنی 4 عدد تخم مرغ که سفیده و زردش رو جداگانه استفاده می کنیم

      حذف