۱۳۹۳ آبان ۴, یکشنبه

حمص با فلفل دلمه ای قرمز


دوستان عزیزم این نوع حمص خیلی خوشمزست و بسیار مناسب به عنوان پیش غذا و در کنار انواع غذاهاست 

اگه طعم و عطر فلفل دلمه ای رو دوست دارید حتما امتحانش کنید . من و شوهرم از حمص معمولی بیشتر دوست داشتیم .


مواد لازم برای 2 نفر :

کنسرو نخود ا قوطی
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد متوسط
سیر 1 حبه
ارده ¼ پیمانه
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
لیموترش کوچک سبز 1 عدد
نمک ½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند نوک کارد
آب جوش 2 تا 3 قاشق غذا خوری در صورت نیاز
مقداری گیشنیز ریز خرد شده برای تزئین


روش تهیه  :

ارده رو با روغن زیتون در کاسه ای کوچکی مخلوط کنید و کنار بزارید .
فلفل دلمه ای رو مکعبی  خرد کنید و در ماهیتابه ای بدون روغن تفتش بدید تا آبش گرفته بشه و پوستش برشته بشه . کنسرو نخود رو در سبدی خالی کنید  و روش آب بگیرید  و بزارید تا آبش بره . فلفل دلمه ای ، سیر ،نخود ،نمک و فلفل رو در دستگاه غذا ساز بریزید و بزارید تا کاملا خرد و کوچک بشه .


لازمه در این حین دستگاه رو متوقف کنید و ذراتی رو که به دیواره چسبیده به وسط بیارید تا اونها هم خرد بشند . در حالیکه دستگاه روشنه آب لیمو ترش رو اضافه کنید و ا دقیقه  بزارید کار کنه و بعد دستگاه رو خاموش کنید و باز ذرات که به دیواره چسبیده رو به مرکز بیارید و دوباره دستگاه رو روشن کنید و مخلوط  ارده و روغن زیتون رو بهش اضافه کنید و بزارید که حمص یکدست و صاف بشه ، لازمه باز هم دستگاه رو خاموش کنید و حمص به دیواره چسبیده رو به وسط بیارید . در آخر هم اگه خیلی سفت بود به اندازه ی 2- 3 قاشق غذا خوری آب جوش اضافه کنید و بزارید  کمی مخلوط بشه .


حمص حاضره ! در ظرفی بکشید و با گیشنیز خرد شده تزئینش کنید .
نوش جان / ارغوان



۱۰ نظر:

  1. با اکسپلورر موفق شدم
    دستت درد نکنه عزیزم..عکسهاش هم عالی شده با زمینه سفید
    کنسرو نخود پخته شده هست؟ یا خام ...میشه جدا نخود پخت استفاده بشه و یا اگه خام هست نخود رو جدا خیس بدیم و مصرف کنیم؟
    در کنار غذا میخورن مثلا مثل زیتون پرورده؟ یا با چیپس خورده میشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون عزیزم فلطف داری <3
      کنسرو نخود پخته عزیزم تو ایران هم هست و خب کار رو خیلی راحت می کنه و گرنه که باید نخود رو خیس کنی و بعد بپزی.
      کلا یه پیش غذاست ولی در کنار انواع کباب با سیب زمینی سرخ کرده هم معمولا سروش می کنند . معمولا با نون می خورنش . با چیپس نون پیتا هم خیلی خوب می شه . استفاده از چیپس ترتیلا من در آوردی خودمه ولی خیلی خوشمزه می شه .

      حذف
  2. خیلی عالی هست ارغوان جون دستت درد نکنه عزيزم. من با لبو درست کردم به روش گوردن رمزی که خیلی خوشرنگ و خوش طعم شد. البته ما حمص را بیشتر با فينگر سالاد می خوریم و گاهی وقتها با فينگر پيتا به عنوان استارتر.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون عاطفه جون ، لطف دارید
      من هنوز با لبو امتحان نکردم ولی دیدمش خیلی خوشرنگ می شه ولی می ترسم طعم شیرینش باعث بشه شوهرم نخوره . با کدو حلوایی رو هم دوست دارم امتحان کنم . کنار غذا های گوشتی خیلی خوب می شه گاهی جای پوره ی سیب زمینی ازش استفاده می کنم .

      حذف
  3. عالیه ارغوان خوشگلم ... منم عاشقشم ، نوش جونت باشه گلم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون پگاه جون <3 من کلا همه نوعش رو دوست دارم . جاتون خالی عزیزم

      حذف
  4. تا به حال ١ بار بیشتر نخوردم , ولی برام لذیذ بود
    البته اون هم نه با فلفل :))))
    نوش جونتون عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون باشه گیلدا جون ، من کلا انواع مختلف حمص رو دوست دارم و چون عطر و طعم فلفل دلمه ای رو دوست دارم این خیلی بهم مزه دارد
      خیلی ممنون عزیزم ،جاتون خالی

      حذف
  5. چقدر جالبه دستورت عزیزم ، منم عطر و طعم فلفل دلمه ای قرمز رو خیلی دوست دارم ، حتما باید امتحانش کنم ، مطمئنن خیلی طعمش عالی شده ، نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم ، اکثر افراد خانواده ی ما تو ایران از فلفل دلمه ای بدشون میاد ، خدا رو شکر ،من و شوهرم دوست داریم . جاتون خالی عزیزم ،خوشمزه بود . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

      حذف