۱۳۹۳ آبان ۲۰, سه‌شنبه

پن کیک لبو


دوستان عزیزم ، این پن کیک ها خیلی خوشرنگ و خوشگل هستند

 و می تونند برای  صبحانه ی روز تولد یا روز سالگرد ازدواج و یا روز ولنتاین مناسب باشند به خصوص اگه با قالب قلب درست بشند .  و برای علاقه مند کردن بچه های بد غذا به خوردن صبحانه .
خیلی خوبه که می شه با استفاده از سبزیجات و بدون استفاده از رنگ مصنوعی ، رنگ به این زیبایی ایجاد کرد .



مواد لازم  برای 12 عدد پن کیک :

آرد 1و ¾ پیمانه  ( می تونید ¾ پیمانه رو از آرد گندم کامل استفاده کنید )
بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
نمک نوک کارد
لبو پخته رنده شده 1 پیمانه ( تقریبا 2 عدد کوچک )
شکر قهوه ای 3 قاشق غذا خوری ( می تونید به جاش از عسل استفاذه کنید )
ماست  1/3  پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
کره آب شده 3 قاشق غذا خوری
شیر 1و ¼ پیمانه



*** من مایه ی پن کیک رو نصف کردم و تو نصفش 1 و ½ قاشق چایخوری کاکائو ریختم ولی رنگ ومزه ای که ایجاد شد رو دوست مداشتم میل خودتونه ، اگه دوست دارید می تونید 1 قاشق غذا خوری در کلش بریزید .


روش تهیه :

آرد ، بیکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کرده ، الک کنید و کنار بذارید .
لبو ، تخم مرغ ، شکر قهوه ای ، ماست ،وانیل ،کره ی ذوب شده رو با هم مخلوط کنید ( من از هم زن دستی استفاده کردم  ، شما اگه دوست دارید می تونید از هم زن برقی استفاده کنید ) 



 و شیر رو اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط بشه


و بعد مخلوط آرد رو کم کم بهش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه .



با مخلوطی از کره و روغن ماهیتابه رو چرب کنید و بزارید روی حرارت متوسط تا داغ بشه به اندازه ¼ پیمانه از مایه ی پن کیک در ماهیتابه بریزید و بزارید تا بپزه و دورهاش خشک بشه ، تقریبا 3 دقیقه . همین طور که تو عکس می بینید من از ماهیتابه ی مخصوص پن کیک استفاده کرده ولی شما می تونید از ماهیتابه ی معمولی استفاده کنید و اگه دوست دارید منظم و یکدست باشه از قالب داخلش استفاده کنید و مایه ی پن کیک رو داخلش بریزید . اگه از قالب قلب استفاده کنید خیلی قشنگ تر می شه .


 و بعد پن کیک رو از اون رو کنید و بزارید روی دیگش هم بپزه


اون سمت راستی ها کاکائویی هستند که رنگ و مزش رو دوست نداشتم !

و بعد با کره ، عسل یا شربت شیره ی افرا سرو کنید .


*** اگه لبو دوست ندارید ، اشکالی نداره ، چون می شه گفت که مزه ی لبو تو این پن کیک نمیاد .

*** اگه دوست دارید پن کیک ها تون پررنگ و سرخابی باشه لبو رو در دستگاه غذا ساز بریزید تا کاملا خرد بشه و بعد نصف مقدار شیر رو هم بهش اضافه کنید و بزارید تا با هم مخلوط  بشند . 

*** من از لبو پخته ی آماده  استفاده کردم اگه می خواید تو خونه درستش کنید . چغندر های کوچک و سفت رو انتخاب کنید و پوستش رو خیلی خیلی خوب بشورید و سر و تهش رو نگیرید و همون طوری با پوست با آب بزارید تا بپزه تا نرم بشه که البته وقت زیادی می گیره . ولی می تونید توی زود پز هم این کار رو انجام بدید که کارتون رو تسریع می کنه .

*** برای دوستان ساکن امارات ، لبو رو از قسمت سبزیجات یخچالی کارفو برداشتم که  لبو کوچک درسته  پخته تو بسته بندی های وکیوم شده هستش ، کنسرو لبو هم هست که البته حلقه شده هستش و اصلا مزه ی شیرین نداره و من مدل اول رو ترجیح می دم ولی مدل دوم برای دورچین غذا خیلی عالیه . 


نوش جان / ارغوان



۱۰ نظر:

  1. این عکسهای خوشگلت به کنار من ون ماهیتابه پنکیک رو میخوااااااامممممممم
    من هم لبو دوست دارم و هم پنکیک عالی شده عزیزم نوش جووون
    چه تنبلن این اماراتی ها همه چی اماده است اونجا که ؟ یعنی چی؟ ما باید همه چی رو خودمون درست کنیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون شادی جون <3 جات خالی عزیزم
      ماهیتابه هم قابل نداره
      خب این هایپر مارکتی که گفتم فرانسوی هستش و خیلی چیز ها محصولات خودشونه و تولید فرانسه ، این لبو های بسته بندی کارخونه ای هم همین طور ، وقتی آدم می تونه کار ساده و تمیز بکنه ، مگه آزار داره !

      حذف
  2. چه خوشرنگ شدن ، به به ، ایده ی خیلی جالبیه ، نوش جونتون
    لبو ما خیلی دوست داریم ، من اکثرا از قسمت سبزیجات برمیدارم و حلقه حلقه میکنم و میپزم ، به یاد لبوفروشیهای ایران :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم <3 آره خیلی خوشرنگ شدند . منم خیلی لبو دوست دارم .
      وقتی لبو رو حلقه حلقه می کنید ، بخار پز می کنید یا تو آب می پزید ؟
      یادمه وقتی که ایران بودم یه بار چغندر گرفته بودیم که توی خونه بپزیم و خوب چون بلد نبودیم پوستش رو گرفتیم و این که همه ی رنگ چفندر وارد آب شده بود و یه چغندر صورتی روشن داشتیم ! اون موقع نمی دونستم که لبو رو اول می پزند و بعد پوستش رو می گیرند و حلقه می کنند و بعد به آبش شکر اضافه می کنند و می ذارند لبو حلقه شده مقداری هم با آب شیرین بپزه تا شکر به خوردش بره .

      حذف
  3. بهبه طعم لبو عالی من که خیلی دوست دارم , خیلی خوشمزه به نظر میاد عزیزم دستت درد نکنه /نیلوفر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون نیلوفر جانم ، خوشمزه بود . جاتون خالی عزیزم <3 :-*

      حذف
  4. ارغوان جون چه قالب جالبی داری
    البته اینها اینجا رو گازهای برقی بدرد نمخوره :(
    این پنکیکت خیلی خوشرنگ شده , اتفاقا چند روز پیش یک نان هم با همین رنگ یکی از سایتها درست کرده بود , برام جالب توجه بود
    نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون گیلدا جون <3
      چرا روی اجاق برقی نمی شه ؟ این مثل ماهیتابه ی معمولی هستش .
      لبو همه چیز رو خیلی خوشرنگ داده و من فعلا بهش گیر دادم !

      حذف
  5. ارغوان عزیزم عالی بود خیلی خوشم اومد از ایده زیبا دستت درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون لیلا جون ، لطف دارید عزیزم <3

      حذف