۱۳۹۳ آذر ۵, چهارشنبه

شیرینی کدو حلوایی با کره ی بادام زمینی



دوستان عزیزم ، اگه طعم ها ی جدید رو دوست دارید حتما این شیرین رو امتحان کنید .


اولین باری که دستور این شیرینی رو دیدم با خودم فکر می کردم یعنی این ترکیب چه مزه ای می تونه داشته باشه و خیلی دوست داشتم که امتحانش کنم ،خب باید بگم که مزه ی کدو حلوایی داخل این شیرینی مشخص نیست ولی کدو حلوایی باعث شده که این شیرینی بافت بسیار نرم و لطیفی داشته باشه و مزه ای که مشخصه ترکیب ادویه ها با کره ی بادام زمینی هستش که واقعا ترکیب خوشمزه ای می شه و من خیلی دوست داشتم .

مواد لازم :

آرد 2 پیمانه
جوش شیرین ¾ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ¼ قاشق چای خوری
دارچین 2 قاشق چایخوری
جوز هندی ½ قاشق چای خوری
زنجبیل ¼ قاشق چای خوری
میخک ¼ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چای خوری
کره 100 گرم
شکر سفید ½  پیمانه
شکر قهوه ای ½ پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
وانیل 1 ق چای خوری ( وانیل خالص کریستالی ¼ قاشق چایخوری )
پوره ی کدو حلوایی 1 پیمانه
کره ی بادام زمینی ¾ پیمانه

*** همه ی مقادیر اندازه گیری با پیمانه و قاشق های استاندار شیرینی پزی هستند و همه ی مقادیر سر صاف هستند .

روش  تهیه :

سینی فر رو کاغذ روغنی بندازید و فر رو روی دمای  180درجه ی سانتی گراد  روشن کنید .
آرد ،جوش شیرین ،بیکینگ پودر ،نمک و ادویه ها رو با هم مخلوط  کرده و الک کنید و کنار بزارید .
کره و شکر و با همزن برقی بزنید تا کرمی و سبک بشه ،بعد تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط  و یکدست بشه و بعد پوره ی کدو حلوایی و کره ی بادام زمینی رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط بشه ،سپس مخلوط آرد رو در دو مرحله  اضافه کنید و با قاشق یا لیستک هم بزنید . بعد میتونید با اسکوپ مخصوص کوکی یا بستنی از خمیر برداشته و به سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید منتقل کنید  و با فاصله از هم بچینید ،


که البته من به اندازه ی یه گردوی بزرگ با دست برداشتم و گرد کردم و پهنش کردم و در سینی گذاشتم ، دستور اصلی 36 تا کوکی درست کرده بود ولی من 18 تا چون مال من بزرگتر بود ،این دیگه میل خودتونه .  و در طبقه ی وسط فر برای مدت 15 دقیقه قرار بدید ،خب چون مال من بزرگتر بود 30 دقیقه طول کشید تا بپزه و زیرش طلایی بشه.


نوش جان / ارغوان





۴ نظر:

  1. سلام ارغوان جان، من سایت های زیادی سر میزنم اما شما دستورات را بسیار کامل و راحت می نویسید. بسیار ممنونم ازتون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام مرضیه جان ، خیلی ممنون عزیزم لطف داری . من هر چی به نظر میاد می گم . خوشحالم که دستورها مورد استفاده ی دوستان قرار می گیره <3

      حذف
  2. به به ارغوان من عاشق کدو حلوایی و کره بادوم زمینی هستم حتما درستش میکنم اینو البته فکر کنم
    کمی باید ادویه ها رو ندیده بگیرم چون ندارم مثل جوز هندی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون عزیزم ، خیلی ترکیب خوشمزه ای ، امیدوارم درست کنی و لذت ببری از همین الان نوش جونت .
      دیده بودم هی تو همه ی دستورها جوز هندی رو نریختی ، فکر کردم دوست نداری . تو تهران به جز عطاری و ادویه و خشکبار فروشی تو لوازم قنادی فروشی ها هم دارند . یه بار بگیر امتحان کن ، من دوست دارم . ترکیب دارچین و جوز و زنجبیل و میخک رویایی هستش . البته این ذائقه ی منه ولی به امتحانش می ارزه !

      حذف