۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

خوراک مرغ تند با برنج سبز




دوستان ، من خیلی طعم و عطر این غذا رو دوست داشتم و همون طور که می دونید شما می تونید میزان تندیش رو با توجه به ذائقه ی خودتون تنظیم کنید  و درست کردنش هم بسیار راحت و سریعه، بهتون پیشنهاد می کنم امتحانش کنید .
مواد لازم :
سینه ی مرغ مکعبی تکه شده 450 گرم
سویا سس ¼ پیمانه
پودر فلفل قرمز 2 قاشق مربا خوری (من از 1 قاشق استفاده کردم ،تند بود ولی نه خیلی .شما با ذائقه ی خودتون تنظیم کنید !)
روغن مایع ½ پیمانه
سیر 3 حبه حلقه ای نازک خرد شده
زنجبیل 1 تکه ی 5 سانتی
تره فرنگی 1 ساقه ی  متوسط  حلقه حلقه خرد شده
هویج 2 عدد بزرگ حلقه ای نازک خرد شده
شکر 2 قاشق مربا خوری
سرکه ی سفید 1 و ¾ قاشق غذا خوری
بادام زمینی  تفت داده شده 100 گرم ( من بادام زمینی نداشتم به جاش از صنوبر و خلال بادام استفاده کردم)
طرز تهیه :
در ابتدا فلفل قرمز رو با سویا سس خوب مخلوط کنید و روی مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید که به همه قسمت های مرغ بره ومرغ رو در یه کیسه بریزید و برای نیم ساعت در یخچال بذارید تا مزه دار بشه .بعد قابلمه رو روی گاز بزارید تا گرم بشه و روغن رو بریزید و بزارید تا روغن داغ بشه و بعد مرغ ها رو در آن بریزید و هم بزنید تا سرخ بشه ،نباید شعله ی گاز کم باشه چون اگه کم باشه مرغ آب می ندازه و سفت می شه.بعد از این که همه ی قسمت های مرغ سرخ شد ،مرغ رو از داخل رو غن در بیارید و کنار بزارید .بعد زنجبیل رو به روغن اضافه کنید و کمی تفت بدید تا بوش بلند بشه و بعد تره فرنگی رو اضافه کنید و کمی تفت بدید و بعد  سیر رو اضافه کنید و کمی تفت بدید و بعد هویج رو اضافه کنید و 4 دقیقه تفتش بدید تا نرم بشه و بعد مرغ رو به قابلمه برگردونید ،اگر مقداری از مخلوط سویا سس و روغن با مرغ مونده حتما اون رو هم با مرغ به قابلمه برگردونید و مرغ روبا مواد دیگه مخلوط کنید و 3 دقیقه با هم تفت بدید .و بعد شکر و سرکه و بادام زمینی رو هم اضافه کنید و مخلوط کنید و تفت بدید و چند دقیقه بزارید که همه ی مواد به خورد هم برن و بعد مرغ آماده هستش .
این مرغ رو با برنج سبز سرو می کنند که این برنج با اسفناج و جعفری درست می شه .مثلا برای 2 لیوان برنج 2 قاشق غذا خوری سر پر بسیار ریز خرد شده (با خرد کن برقی ) از هر کدوم از این سبزی ها رو با برنج کته می کنند و با این خوراک مرغ سرو می کنند.مزه ی غالب این برنج اسفناج هستش که هم خونی خوبی با این غذا داره .
ما این غذا رو با بورانی اسفناج و سالاد کلم برگ و هویج خوردیم که نمی دونم چرا  یادم رفت ازشون عکس بگیرم !
***  دوستان من نمی دونم که این غذا برای کشور خاصی هست یانه ،من این غذا رو از برنامه ی یک سرآشپز بین المللی مصری به نام شف حسن کمال درست کردم که ذکر نکردند که این غذا برای جای خاصه ولی این غدا با توجه به موادش شبیه به غذاهای تایلندیه.
نوش جان / ارغوان 




۴ نظر:

  1. عزیزم تبریک میگم وبلاگت رو. امیدوارم موفق باشی خانوم مهربان و دوست داشتنی ��

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون عاطفه جان <3 ، شما همیشه به من لطف دارید .امیدوارم شما هم همیشه سالم و شاد و موفق باشید .

      حذف
  2. خیلی خوشمزست ، به به ، دلمان بسی آب شد ، هنوز هم ناهار نخوردم ، دیگه هیچی ، دستت درد نکنه :*

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم ،ما هم که تا ساعت 3 از ناهار خبری نیست ،ولی خب امروز یه پاستای من در آوردی درست می کنم !

      حذف