۱۳۹۴ آذر ۲۵, چهارشنبه

تارت شکلات سفید و انار بدون فر


دوستان عزیزم ، این تارت خیلی خوشمزست و درست کردنش راحته و ظاهر زیبایی داره و می تونه گزینه ی خوبی برای شب یلدا باشه .

ترکیب بیسکویت کاکائویی تلخ و شیرینی شکلات سفید و دانه های آبدار و ترش و شیرین انار خیلی عالی می شه ، من خیلی دوست داشتم . بهتون پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کنید .


مواد لازم

بیسکویت کاکائویی 225 گرم
کره 110 گرم (آب و خنک  شده)
شکلات سفید 200 گرم
خامه صبحانه 200 گرم ( یا ½ پیمانه خامه ی مایع 35 درصد)
وانیل 1 پینچ
دانه ی انار 2 مشت


روش تهیه

اگه از بیسکویت کرمدار استفاده می کنید ، بیسکویت ها رو از هم  باز کنید و با چاقو کرمش رو بگیرید


و بیسکویت ها رو در دستگاه غذاساز بریزید و پودر کنید .


کره رو روی گاز یا داخل ماکروویو آب کنید و بذارید از حرارت بیفته ، بعد به بیسکویت پودر شده در دستگاه غذاساز اضافه کنید و دستگاه رو روشن کنید و  بذارید خوب مخلوط بشه .


مخلوط بیسکویت و کره رو در قالب تارت مورد نظر بریزید  و پخش کنید ، طوری که در کف و لبه ها به ضخامت یکسان قرار بگیره و دیواره هاش نازک نشه .


بعد از اینه بیسکویت و کره رو در قالب ریختید و یکدست پخشش کردید ، خوب روش رو فشار بدید تا بهم بچسبه و محکم بشه . قالب رو برای یکساعت در یخپال قرار بدید . شکلات سفید رو تکه کنید و در ظرفی مقاوم به حرارت بریزید


و روی بخار آب در حال جوش بگیرید تا آب بشه (روش بن ماری) ، ظرف نباید با آب در تماس باشه .


بعد خامه و وانیل رو بهش اضافه کنید


و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه و از روی بخار بردارید و بذارید از حرارت بیوفته.


قالب تارت رو از یخچال در بیارید و بیسکویت ها رو از دلخلش در بیارید و داخلش رو با مخلوط شکلات سفید و خامه پر کنید و روش دانه های انار رو بریزید و برای  حد اقل 3 ساعت در یخچال بذارید تا خودش رو بگیره و بعد سرو کنید 




*** من از بیسکویت اوریو استفاده کردم ( 28 عدد ) که یه بیسکویت کاکائویی تیره رنگ کرم دار هستش و کرمش رو ازش جدا کردم . خب هرچی رنگ بیسکویت تیره تر باشه ظاهر قشنگ تری خواهیم داشت . من تو ایران مشابه این بیسکویت رو دیدم یادم نیست که مال کدوم کارخونه بود ولی حتی جعبش رو هم مثل بیکویت اوریو آبی زده بودند . البته بیسکویت های کاکائویی کرم دار تیره رنگ دیگه هم هست ولی خب اگه در دسترستون نیست می تونید از پتی بور کاکائویی هم استفاده کنید .


***من می خواستم اول تو یه قالب بزرگ بذارم ، قالب تارت بزرگم 28 سانتی بود و برای این مقدار بیسکویت بزرگ بود و فقط کف قالب رو می گرفت . فکر می کنم اگه از قالب بزرگ می خواید استفاده کنید 24 سانتی مناسب باشه. فکر می کنم که اگه تو قالب های تارت کوچک و تک نفره درست کنید بهتر باشه که من متاسفانه نداشتم و کوچکترین قالب تارتم 12 سانتی بود که در 3 تا گذاشتم که البته مقدار بیسکویت برای 3 تا هم کم بود و من به زور تا لبه ی قالب رسوندم و قطر تارت  در لبه های قالب کم شد و در نتیجه در هنگام در آوردن ار قالب مقداری از لبه ها ریزش کرد . خوب بود که مثلا تو 2 تا 12 سانتی می ریختم و اضافیش رو مثلا تو یه کاسه می ریختم و یا اینکه سعی نمی کردم که تا لبه ی قالب بیسکویت رو برسونم و تارت رو با ارتفاع کمتر درست می کردم .
نوش جان ارغوان



۳ نظر:

  1. وای ی ی ی ی ارغوان جون ,چه رنگ آمیزی قشنگی شده
    سیاه و سفید و قرمز و ...... ^_^
    نوش جونتون باشه عزیزم , امسال من که به هیچ جا هیچ چیز نرسیدم :)

    پاسخحذف
  2. دوست جون دکور و زمینه این عکس محشره و همخونی کامل داره با اون قاقالی لی خوشمزه که گذاشتی :)

    پاسخحذف
  3. من دیروز این دسر اسان و خوشمزه رو دست کردم
    ولی مشکلم این بود که اصلا نمیشد تارت رو از قالب جدا کرد و من تو همون قالب سرو کردم و این باعث شد بیشتر قاچ ها له و خورد بشه!!

    پاسخحذف