۱۳۹۴ آذر ۲۶, پنجشنبه

حمص با لبو


دوستان عزیزم، این حمص خیلی خوشمزه و خوشرنگه و می تونه به عنوان یه پیش غذای خوشگل و شیک برای دورهمی یلدا باشه .
 این حمص کم چربه و می شه داخل ساندویچ ها و کلاب ها  هم ازش استفاده کرد . از اون جایی که کاملا گیاهی هستش برای دوستان گیاه خوار هم مناسبه .
قبلا یه حمص دیگه با فلفل دلمه ای قرمز گذاشته بودم که می تونید دستورش رو اینجا ببینید .


مواد لازم

1 قوطی کنسرو نخود 400 گرمی ( در سبد بریزید تا آبش بره )
250 گرم لبو (چغندر پخته )
2 حیبه سیر
2 قاشق غذاخوری ارده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1/2 لیموترش زرد و یا 1 عددلیموترش سبز درشت
½ قاشق چایخوری پودر زیره ی سبز
½ قاشق چایخوری پودر تخم گیشنیز
¼ قاشق چایخوری پاپریکا
¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه
فلفل قرمز تند نوک کارد
نمک ½ - 1 قاشق چایخوری (من تقزیبا ¾ ریختم با ذائقه ی خودتون تنظیم کنید )
آب 3 قاشق غذاخوری


روش تهیه

لبو و سیر رو تکه کنید و در دستگاه غذا ساز بریزید و دستگاه رو روشن کنید تا کاملا ریز بشه .


 بعد نخود رو اضافه کنید و دستگاه رو روشن کنید تا کاملا له و مخلوط بشه . نخود به دیواره ها می چسبه و باید دستگاه رو خاموش کنید و وسط بیاریدش تا درست مخلوط بشه .


بعد همین طور که دستگاه روشنه ارده و روغن زیتون رو هم بریزید تا باهاش مخلوط بشه و بعد آب لیموترش رو اضافه کنید و بعد زیره ، تخم گیشنیز ، پاپریکا ، فلفل سیاه و قرمز و نمک رو اضافه کنید و بعد آب رو و بذارید کاملا مخلوط و یکدست بشه . 


حمص آمادست !
من خیار و هویج رو حلقه کردم و مقداری از حمص روش گذاشتم .


می تونید با انواع بیسکویت های نمکی و یا چیپس یا نون پیتای مزه دار خشک و برشته شده سرو کنید . می تونید نون تست رو با قالب برش بزنید و از این حمص خوشرنگ روش بذارید و کمی کنجد روش بپاشید .

*** بهتره از لبوی که خودتون پختید استفاده کنید چون به لبو های بیرون مقدار زیادی شکر استفاده می کنند و ما اینجا فقط شیرینی خود چغندر رو لازم داریم .

***من روش پخت چغندر رو در فر ترجیح می دم بدون اضاف کردن آب یا هر چیز دیگه ای . چغندر های کوچیک رو انتخاب کنید و خوب بشورینش و سطحش رو برس بکشید . سر و ته پغندر رو به هیچ عنوان نگیرید . بعد از شستن چغندر رو خشک نکنید . ورقه ی آلمینیوم رو با قلمو  کمی روغن بمالید و کمی هم روغن روی سطح چغندر ها بمالید و آلومینیوم فویل رو دورش بپبچید و در فر 180-200 به مدت 1 ساعت بذارید تا بپزه . بعد که در آوردید و خنک شد پوستش رو بگیرید .


نوش جان / ارغوان 

۲ نظر:

  1. چه جالب , من نمیدونستم که حمص رو با خیار و هویج هم میشه خورد
    به اون صورت ازش اطلاعات ندارم , یکبار درست کردم , فقط خودم خوردم :)))
    ولی این رنگش خیلی قشنگه , آدمو تحریک به خوردن میکنه
    ارغوان جون , لبو شیرینش نمیکنه ؟؟

    پاسخحذف
  2. چه خوشرنگ ! من خوردم و خوب بود.اینبار با ارتیشوک امتحان کن.اونم خبلب غالی میشه ارغوان جان.

    پاسخحذف