۱۳۹۳ آبان ۲۲, پنجشنبه

نان سریع موز


 دوستان عزیزم ، این در حقیقت یک کیک ساده و سریع هستش 


وچون تو قالب  نون پخته می شه بهش نون می گند البته انواعی از این نون هستش که کم شیرین هستند و شاید به این دلیل  هم باشه . ولی خب از اونجایی که موز خودش میوه ی شیرینی هستش و وجود چیپس دارچین یا شکلات  این نون  رو در حد کیک شیرین می کنه . در ضمن این نون ها کم چرب هم هستند و شاید  این یکی دیگه از دلایلی هستش  که بهش نون می گند  .  بهتون پیشنهاد می کنم  اگه موز رسیده تو خونه دارید که پوستش قهوه ای شده این کیک ساده و خوشمزه رو حتما امتحان کنید . این کیک احتیاجی به هم زن برقی نداره .

مواد لازم :

آرد 1و ½ پیمانه
جوی دوسر پرک فوری ¼ پیمانه و مقداری برای تزئین روی نان
بیکینگ پودر 2 و ¼ قاشق چایخوری
نمک نوک کارد
دارچین ½ قاشق چایخوری
موز له شده 1و ¼ پیمانه ( 2 عد موز رسیده ی درشت )
کره آب شده 1/3 پیمانه
شکر ½ پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
وانیل خالص ¼ قاشق چایخوری
رنده ی پوست لیمو  1/2 قاشق چایخوری در صورت تمایل
چیپس دارچین یا شکلات ¾ پیمانه
گردو خرد شده ½ پیمانه


روش تهیه :

قالب  لوف ( قالب مستطیل کیک صبحانه ) 21-23  سانتی رو چرب و آرد پاشی کنید یا کاغذ روغنی بندازید ( قالب من 25 سانتیه برای همین ارتفاع کیک کمتر شده توش ) و فر رو رو 180 درجه ی سانتی گراد روشن کنید . دقت کنید که فر نباید بیش از 10 دقیقه قبل از قرار دادن قالب تو فر روشن بشه و وقتی گفته می شه که فر رو روشن کنید فرض بر اینه که که مواد لازم اندازه گیری شده جلوی دست شماست ! و مخلوط کردنشون بیشتر از این زمان نمی بره .
آرد و بیکنگ پودر، دارچین  و نمک رو با هم مخلوط کرده و الک کنید . بعد جوی دوسر پرک فوری رو اضتفه کنید و مخلوط کنید و کنار بذارید . در طرف دیگه ای موز ، کره ، شکر ، تخم مرغ و وانیل  و رنده ی پوست لیمو رو مخلوط کنید ، احتیاجی به استفاده از همزن برقی نیست ولی اگه دوست داشتید می تونید ازش استفاده کنید و مواد رو در حد مخلوط شدن باهاش هم بزنید . حالا مواد تر رو به مواد خشک اضافه کنید و مخلوط کنید بعد چیپس دارچین یا شکلات و گردو رو اضافه کنید و مخلوط کنید . خمیر این نوع نون از خمیر کیک های دیگه سفت تره و خمیر رو در قالب بریزید و صافش کنید و روش مقداری جودوسرپرک فوری برای تزئین بریزید و  در طبقه ی وسط فر به مدت 50 دقیقه یا تا وقتی که خلال دندون از داخلش تمیز در بیاد قرار بدید . بعد از این که کیک رو از قالب در آوردید برای 10 دقیقه با قالب روی تور سیمی بذارید و بعد از قالب در آورده و بزارید تا روی تور سیمی خنک بشه و به دمای محیط برسه و بعد برش بزنید و سرو کنید .


*** اگه از چیپس شکلات استفاده می کنید می تونید مقدار دارچین رو به 1 قاشق چایخوری افزایش بدید. اگه به چیپس دارچین دسترسی دارید حتما از چیپس دارچین استفاده کنید، خیلی خوشمزه می شه .

نوش جان / ارغوان


۸ نظر:

  1. جوی دوسر هم که داره به به خوب چرا اسمش رو نان سریع موز و جودوسر ننوشتی؟
    نوش جون من ترکیب شکلات و موز رو خیلی دوست دارم
    در مورد گرم کردن فر از قبل خوشبختانه مال من وقتی به دمای مورد نظر میرسه بوق میزنه (پیش گرمایش) واسه همین من تقریبا قبل از اینکه موادم رو توی قالب بریزم پیش گرمایش میدم یعنی تا چرب و ارد پاشی کنمیا توش کاغذ روغنی بزارم و اگه رویه اش کنجدی چیزی داشته باشه بریم فر بوق میزنه و زیادی هم برق مصرف نمیشه . D

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یلی ممنون شادی جون ، ترکیب موز و شکلات عالی ولی من از چیپس دارچین استفاده کردم این دفعه که اونم عالی شد .
      اسم اصلی نونش بود ،نان سریع موز و چیپس دارچین ، گفتم اگه بنویسم چیپس دارچین افراد بدون این که دستور رو نگاه کنند می گن نداریم و از روش رد می شندد .
      یکی از افراد ازم پرسید در مورد دمای فر که چرا کیکشون روش تیره می شه و توش خامه یا چرا ترک می خوره و وقتی براش توضیح دادم متوجه شدم از قبل از این که مواد لازم رو آماده کنه فر رو روشن می کنه و خوب این طوری فر بیشتر داغ می شه ، دیدم لازم به توضیحه ! خیلی خوبه که وقتی خودش گرم می شه خبر می ده :-)

      حذف
  2. خیلی هم عالی ، ترکیب خوشمزه ای هست ، جون میده واسه صبحانه ، دست گلت درد نکنه :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون رزیتا جونم ، خوشمزه بود ، البته اینم خیلی قدیمیه ولی نذاشته بودمش :-)

      حذف
  3. پس این بوی نون تو بود که همه جا پخش شده بود :)))))))
    من هر جا نون تازه باشه سر و کلم پیدا میشه :)) بادمجون هم همینجور :)))))
    نوش جون عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها ها ! مثل عین همیم گیدا جون !
      خیلی ممنون عزیزم

      حذف
  4. سلام. بنظر ترکیب خوبی میاد. ایکاش اسم مواد اولیه رو به انگلیسی هم بنویسید. من دلم میخواد کیک بپزم، ولی نمی دونم این چیزا که لازمه به انگلیسی چی میشه، و نمی تونم برم از فروشگاه بخرم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام ، ممنون عزیزم . براتون می نویسم
      ,all purpose floor ,Quick cooking oat,baking powder, salt,cinnamon,banana, butter , sugar,egg,vanilla,cinnamon chips , walnut
      آرد همه منظوره ، جودوسر پرک فوی ،بیکینگ پودر ،نمک ،دارچین ،موز ،کره ،شکر ،تخم مرغ ،وانیل ، چیس دارچین ،گردو

      حذف