۱۳۹۳ خرداد ۲۹, پنجشنبه

کیک کاکائویی با سس تافی و بادام هندی




دوستان عزیز، این کیک بافت خوبی داره و با این سس واقعا خیلی خوشمزست ،بهتون پیشنهاد می کنم که امتحانش کنید .

مواد لازم :

آرد 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
نمک  1  پینچ
کاکائو 3 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شکر ¾ پیمانه
روغن مایع  ¼ پیمانه
شیر ½ پیمانه

طرز تهیه :

فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید .
آرد ،بیکینگ پودر،نمک و کاکائو رو با هم مخلوط کرده ،الک کنید و کنار بزارید .
·        دوستان می تونید این کیک رو با همزن دستی درست کنید و احتیاج به همزن برقی نیست ولی من از همزن برقی استفاده کردم.
شکر و تخم مرغ و وانیل رو با همزن بزنید تا حجمش زیاد بشه ، بعد روغن رو اضافه کنید و بزنید و بعد شیر رو اضافه کنید ،همزن برقی رو کنار بزارید و مخلوط آرد رو کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط و یکدست بشه .و در قالب مستطیل کیک صبحانه ای (قالب لوف ) چرب و آرد پاشی کردید یا کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و در طبقه ی  وسط فر به مدت 25 تا 30 دقیقه یا تا وقتی که خلال دندون از داخلش تمیز بیرون بیاد قرار بدید . من کیک رو در قالب گرد 22 سانتی پختم که این قالب برای این کیک بزرگه ولی من چون می خواستم ببینم حجم این کیک در این قالب برای یه دسر دیگه  ( باونتی کیک )  چقدرمی شه تو این قالب پختم . وقتی کیک رو از فر در آوردید برای 10 دقیقه با قالب روی تور سیمی قرار بدید و بعد از قالب درش بیارید و بزارید روی تور سیمی خنک بشه و سس رو آماده کنید .


مواد لازم برای سس  :

شکر ½ پیمانه
خامه صبحانه 160 گرم
کره 40 گرم
بادام هندی ½ پیمانه (می تونید از هر مغز دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید ،بادام زمینی ،بادام ،گردو ...)
نسکافه 1 قاشق چایخوری
کاکائو ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه : 

شکر رو در ماهیتابه ای روی حرارت بزارید تا کاراملی بشه .خامه و کره و نسکافه و کاکائو رو در در ماهیتابه ی دیگه ای روی حرارت بزارید و با هم مخلوط کنید تا یکدست و گرم بشه چون اگه اونها رو سرد به کارامل داغ اضافه کنید ،کارامل به بیرون می پره و در ضمن همه ی کارامل یهو مثل آبنبات سفت می شه .می تونید مقدار نسکافه و کاکائو رو با توجه به ذائقه ی خودتون کم و زیاد کنید ،من دوست داشتم طعم نسکافه غالب باشه .مخلوط خامه رو کم کم به کارامل اضافه کنید و هم بزنید ،اگه مقداری از کارامل سفت شد ،اینقدر به هم زدن ادامه بدید تا آب بشه ،بعد از این که مخلوط  یکدست شد بادام هندی رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه و بعد روی کیک که در ظرف سرو گذاشتید بریزید و بزارید که از کناره هاش روی ظرف بریزه ، برای من چون سطح کیکم زیاد بود ازش سرریز نشد .
نوش جان / ارغوان




۶ نظر:

  1. سلام عزیزم.پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک می گم و خوشحالم که با وب شما آشنا شدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام آریتا جان ، من هم فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو به شما تبریک می گم و خوشحالم که ایجا اومدید و امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه .

      حذف
  2. سلام من همونم که کیک کنجدی شما اولین کیکم بود. دوست دارم اینم درست کنم. ولی فک میکنم این مقدار مواد کم باشه. اگه بخوام کیکم بزرگتر یا حجیم تر بشه باید موادشو دو برابر کنم؟ اشکالی نداره؟
    ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این قالب برای این کیک بزرگه و برای همین حجمش کم شده . این کیک اگه در قالب مستطیل کیک صبحانه درست بشه ار تفاع مناسبی پیدا می کنه . ولی اگه بخواید بیشتر باشه می تونید مقادیر رو دوبرابر کنید و کیک بزرگتری داشته باشید و در قالب بزرگتری بپزید .

      حذف
    2. ممنون از راهنماییتون
      واقعا براتون آرزوی سعادت بهروزی دارم

      حذف
    3. خواهش می کنم نگار جان <3 من هم براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم عزیزم

      حذف